foll0werzz..

Related Posts with Thumbnails

Friday, July 24, 2009

huh

da lama bersawang belog ini sb semenjak berada di tahun 2 homework aku bertambah byk berbanding tahun 1. duit dalam bank bertambah sikit. duit pinjaman blom masuk lagi. nk beli 2 buah buku 15+72=RM87. banyaknya nk guna duit tak termasuk lagi duit makan dan keperluan laen.

ptptn=RM1500/sem
1sem=6 month
RM1500/6=RM250/month
RM250/30=RM8/day
sehari rm8 je??
mne cukup..hurm..


misi di tahun 2 ni aku ingin memulakan kerja sambilan untuk sebuah motosikal









ini adalah kerana hari2 di kampus adalah hari yg sgt memenatkan memandangkan aku terpaksa berjalan kaki hampir 2km sehari utk berulang alik dari fakulti ke fakulti. saya sungguh penat,panas,lenguh kaki dan sebagainya. saya sama sekali tidak menyangka kehidupan saya di kampus baru sesukar ini. kalau waktu balik pula saya terpkase menunggu bas terlalu lama utk pulang kerana jadual bas telah ditetapkan. saya sungguh geram kerana masa saya terbuang dengan banyaknya dengan hanya menunggu sebijik bas!



kawan2 saya majoriti sudah mempunyai kereta dan motosikal sendiri dan ada juga yg menumpang dari kwn lain. berbeza dengan saya yg memang tidak suka menumpang kenderaan org lain lagi2 kereta. saya teringin memiliki sebuah kereta kerana saya tidak pandai menunggang motosikal dan insiden kemalangan ritu membuatkan saya sedikit trauma dan takut utk memandu motor.



kereta yg saya ingin pandu semasa blaja, walaupun kecik tapi memadai utk pergi ke kelas:









tapi saya ni amatlah tidak kaya orgnya. semestinya ayah saya tidak mampu utk membelinya utk saya..uhuk2.
jadi saya seharusnya bekerja utk mendapatkn sesuatu walaupun saya tahu akan akibatnya nant.saya terpaksa kerana saya terdesak utk mencari duit. kerja,kerja,kerja dan kerja. kereta,kereta,kereta dan kereta.tp xmampu.moto,moto,moto dan moto walaupun ada sedikit takut disitu.(byk sebenarnya).

money is the most important thing in my condition rite now.

MONEY= TROUBLE

mode: tired,stress,sleepy,sickness,keje byk xsiap.

2 ekor semut:

niSah said...

isy2...sadis gile kehidupan mu skrg...bw sabo byk2 ye...br thn 2 tuh...mu akn tempuhi mcm2 lg pasnih....go!go!chaiyok~!!

Mrs H said...

tgh sabau la ni ecah.
eh ecah,dgr cite uitm dungun cuti ek sbb wabak h wang N wang..
tol ke..haha
best la