foll0werzz..

Related Posts with Thumbnails

Sunday, August 30, 2009

pergi jasin

ehem2.. salam.

tuan punya blog ni sbnrnya masih lgi bernyawa yer.cume tidak aktif lagi berblogging disebabkan kebizian terlampau.

sbnrnya post kali ni nk cite psl baru2 ni aku g bukak pose bersame2 ngn anak2 yatim kat jasin.bukan anak encik yatim jiran sebelah umah korg tu..hikks..
actually pest time aku join xtvt amal ni.hikk.sungguh jahil rase.

menurut tentatif program kami dikehendaki naek bas pkul 3.30ptg. awal gile. igt pegi2 terus bukak pose tp kne beramas mesra dlu ngn anak2 yatim ni.
dengan berbaju kurung dan berbeg hijau aku pun naik la bas. bajet dari ayer keroh ke jasin tu sejam setengah la. tapi dekat rupanya. dalam stgah jam je kot. xsempat montot nk panas duk ats kusi..lalalala~

sesampai je aku bajet kat sane adela beratus2 anak yatim rupa2nya 9 pempuan, laki dalam 30 cm2 la.ktorang lagi ramai dr dorg.. da kompius mane satu anak yatin sb badan ktorg ngn dorg lebih kurang je.huhu.

ok.kat sane ktorg kne bahagikan sorg akan dpt satu adik. aku pun dapatla adik ni. name die atikah. baru tingkatan 2. byk ckp budaknya. npk gembira je die tp dalam ati die siape yg tau kan.
lepas tu ktorg ni maen la satu pemainan sementara tggu bukak pose. permainan nye ialah..........................GORENG PISANG.
bunyik die lebih kurang cmni:
'goreng pisang,goreng pisang,goreng pisang sekarang..
pisang ape pisang ape,pisang ape sekarang..'
pisang ape?? haa..tu yg kita xtau.haha.

maen punya maen. kumpulan mane yg kalah kene denda...............SIFIR SIFUT
bunyi die cmni:
1 kali siput..siput.(smbil gerakkan kepala ke kanan satu kali)
2 kali siput..siput.siput. (gerakkan kepala kekanan 2 kali)
bygkn kalau kne wt 10 kali. mau xteleng pale ktorg.

dah siap main ktorg ditugaskan utk bertanya ttg latar belakang anak2 yatim ni.
mase tu siyes sedeyh doe.
soklan aku: suke x masuk sini.
aku pun tgk dorg tunduk. mata cm nk nges. aku da la xle tgk org nk nges nnt ngn aku skali nk nges. mata aku mase tu dah bertakung tp nseb baek en.L kol mase tu. boleh la kaber2 sket.hikk.
kesian la tgk dorg ni. dorg ni sbnrya xde mak ayah. tp kehidupan dorg ssh menyebabkn mak ayah dorg xle nk tggung semua adik badik.tu yg sesetengah parent amek kptusan anta dorg kt umah anak yatim. aku pecaye ni bukan kerelaan dorg utk dtg sini. da la kecik2 lagi. umo drjah 3 pun da merasa duk umah anak yatim. isk.! tp xpe. asalkan dorg hepi kt sini. tp jauh disudut ati dorg, dorg rindukan mak ayah dorg. ade satu budak tu muka sebijik cm adik aku. bygkn kalo adik aku kt tempat die. adehh.. sdeyh2.

sori la dik. akak xle nk bg pape sb mase tu duit akak dalam purse de 2 hengget jer. igt nk la sedekah sket tp xde duit lak. nant akak dtg lagi akak hulur la ek. sb dorg ni ckp nk kumpul duit raya byk2.. dorg ni aku da anggap cm adik aku sndri da.. syg korg.muahxxx!!

moral of the story: sesusah mane pun kite. kite kne fikir yang ada lagi org yang lagi kurang bernasib baik dr kita. kite haruslah bersyukur ngn ape yg kita ada.sekian.wassalam.

5 ekor semut:

aku, kamu dan dia said...

macik ingt ko da x nk aktip belog da... windu kt ko nih..
da tau nk g umah ank yatim apehal la x bwk wet byk sket...
kate jek la dekut kn.. :-"

Minsteriztic M said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mrs H said...

hoi macik
ade lagi ko
nape da lame xon9?
line tenet kat utan da kene gigit kat cimpanzi ke?
hahaha

aku, kamu dan dia said...

macik... aku on9 ko x on9...
same cm ko la kebizian terlampau...
(cm byk menung dr wat keje benonye..hak2)

ble ko nk on9 nih... lame x smbg ngan ko..

Mrs H said...

bile mase ko on9?
asal aku xnpk pon?