foll0werzz..

Related Posts with Thumbnails

Friday, June 10, 2011

masalah besar

assalamaulaikum..


skg ni aku ade masalah besar la.. bg aku ia nya dikategorikan masalah besar sebab dah sekian lama aku cuba tapi tak berjaya. masalah cane nk tambah berat badan. orang laen duk sebok nak kurus tapi aku duk sebok nak kumpulkan lemak2 mahupun kolestrol. berat paling maximum penah aku capai 45kg la tu pon rasanya makan se-makan2nya kot. itu pun da rasa bahagia dapat berat byk tu. BMI pun tak belen. underwight! tpi nasib la aku tak tinggi mana. 156cm je. kalo tinggi mest org ckp aku cm tengkorak bejalan. skg ni praktikal lagi la makan minum tah kemana2, tido kemana. everything is out of control. sume dah lari dari setting. pagi tadi mandi saje try cek2 badan. dah macam anaroxia dah rasa. tulang kua tejojol sana sini. mcm orang somalia tu. setelah di investigate, penyebab aku jadi cenggini ialah:

  • memang tak berapa excited nak makan pun. makan nasi sekali sehari.
  • perut tong kecik. jenis takleh makan banyak. cpt kenyang la sng cite.
  • kalo nak beli makanan byk2 mest pk duit dlu. save bajet~
nak kata keturunan mmg tak la.. adik aku tu badan tembam je. bg aku nak naik lagi susah nak buat dari nak turun. tpi tgk kadar metabolisme that person tu jgk la kan. maybe aku punye rendah kot. lepas ni misi naikkan 7 kilo sekaligus. duk umah nak mkn tido mkn tido je. hamek kau!

p.s: dr rozmey xnk buat jus untuk gemok ke. jusmate55 ke.. kompem gue beli. takpun nak kwn ngn org gemuk la pasni. nak buat mentor.

0 ekor semut: