foll0werzz..

Related Posts with Thumbnails

Thursday, December 31, 2009

Makhluk Asing


salam dan selamat sejahtera.

aku dekat Melaka ni dah hmpir 2 tahun. seronok ber
mastautin kat sini. pemandangan indah. byk tempat2 menarik dan dekat kalau nak pegi kemana2. yela melaka kan kecik. tp aku xpuas hati satu je kat Melaka ni. pendatang asing melampau2 byk. xkire bangla ke, nepal ke, hendon ke pendek kata mcm2 ada. kalau pegi mana2 je mest ada dorg ni. kalau naik bas pegi town tu majority dorg la yang penuhkan seat2 bas tu. pakai smat2 bajet hensem la tu. wakakaka.

nak cite psl pengalaman aku menaiki bas same2 ngan warga Nepal. dorg ni da la bebau, kuku plak alamak aii penuh daki. dua org ni duk la depan aku. aku kat blakang ni da tahan napas ngn bau dorg. lepas tu kan, slh sorg dr dorg ni garu kepala. peh, habis kelemumur bertebangan kebelakangan sb mase tu tingkap bas terbuka. angin sepoi2 bahasa trus bertukar angin sepoi2 kelemumur huh!

mamat bangla aku bleh respek g kat dorg sb dorg sedar dorg menumpang kat tempat kita. kalao tgk bangla, mane de yang pkai smat2. cincai2 je dressing dorg. ikut pengalaman aku la. tp kalao mamat/minah endon, pakaian nak belagak. yang laki baju ketat sua ketat. tp muka dr jauh g npk muka indon. pempuan, pkai skirt, sua tiga suku mekap sana sini tp dtg sini ada paspot ke idak. indon kalau bejumpe same2 dorg dlm bas mulut da xle nak bendung. wat mcm negara atuk kau.

tp aku xnafikan la ada jgk yang baik. penah la jgk minah indon sorg ni tlg angkat beg aku. aku juz marah kat warga asing yg xkenal dek untung ni. Aku xtau la polis buat kerja ke x dlm membasmi kebanjiran warga asing ni tp aku tgk dorg ni xsusut2 jgk. makin bertambah adela. kalau tgk tv3, tiap2 hari ada crite indon. mengarut2
lak tu cite dorg. tuka chanel laen pon indon. dgr radio pon byk kua lagu indon. aku ni kat indon ke?? haihh!!


p/s: agak2 kat indon tu ade ke tayang cite Malaysia? ade ke putar lagu artis2 Malaysia?? hurm.. juz wondering..

4 ekor semut:

aku seorang Temah said...

hahah...xbleh blah..penah gak nek bas sekali ngan warge asing nih..penuh dorang je..sebab laluan bas tu kat kawasan plantation..dorang stay situ..tapi kite tak dapat kesan pulak di dari mane..

xkan nak tanya "eskius mi..incik dari bangla ke nepal?"

tapi siyes..yang mamat ngan minah indon ni gile poyo kalo bab dressing.. yang pompuan, mekap kalo tak berkilat2 tak sah..kire bajet habes anggun la kalo camtu..yang lagi, dressing nak macam ahmad dhani je..tapi ntah ape2 yang di mix and match pun kite tak tau..cam hampagas je..

pastu ade sejenis warge asing lagi (erk..SEJENIS?)..dorang ni yang suke pakai baju kancing sampai ke atas..pastu kemeja mesti pattern yang kotak2..xbleh blah..

Mrs H said...

wakakaka. kalao ty cm2 kat bangla tu mau kene lempang. haha. sokong stetmen tu tntng stail dorg. tp pemakaian xdela kesah sgt tp attitude tu yg penting.

Lirik Lagu Malaysia said...

aku benci indonsial

Mrs H said...

kite serupa..