foll0werzz..

Related Posts with Thumbnails

Sunday, January 17, 2010

dan apabila si isteri mengandung....

assalamualaikum.

ada sesetengah orang kata apabila seseorang wanita itu mengandung,, semua aspek perlu dijaga terutama tentang perlakuan kita. tak kire la perlakuan si isteri ataupun si suami. terutama tentang percakapan. bak kata orang " kata-kata boleh menjadi setajam pisau yang boleh membinasakan"
kalau ikut nenek aku,, awal2 lgi die da ceramah kat aku jge sket mulut kalo becakap masa tgh mengandung nant ape yang kita ckpkan tu akan terjadi dekat kandungan tu nant. sure korg pon penah dengar tentang ni jgk kan. mcm yang penah terjadi kat negara Arab yg hebog tentang bayi yang menyerupai ular. masa tu aku igt aku kat matrik kot. mcm2 versi aku dengar. ada org kata baby tu jadi mcm tu sbb mak die ade pukul sekor ular sampai mati. tapi entah la. suma versi2 tu wallahualam la.

kat bawah ni aku bg korang tgk video psl sorg budak menyerupai seekor monyet. apa yang aku faham dengan video ni dr feedback org ramai budak ni jadi cm2 sbb bapak die marah@pukul@halau@sumpah seranah seekor monyet ni mase pergi mencari buah utk isterinya yang tgh hamil. jom kita tgk. tp jgn la terlalu percaya yang kata2 itu boleh mencipta manusia menjadi seperti itu. semua yang terjadi adalah kehendak Allah S.W.T. kalau Tuhan nakkan ianya terjadi, maka terjadilah ia.

10 ekor semut:

fya zainal said...

wallahualam..
suma yg jadi musti ada hikmah
disebaliknya

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

betol3

seKut taWar said...

sokong fya zainal..huu

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

sokong sekut tawar

akyda said...

harap...adik nie dapat yg terbaik...asal diaorg tak tunjuk bapak dia ea dalam video nie...

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

huhu. tatau la. mybe die rase besalah kot.hikhik

afayufu said...

dpt xpax here..

kulop ludin said...

kekadang sebagai pengajaran...
takleh berlaku zalim...
semua tu juga makhluk tuhan...

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

that's right

Haris Dot Com said...

aku sokong semua