foll0werzz..

Related Posts with Thumbnails

Thursday, January 28, 2010

tazkirah


assalamualaikum..

aku sebenarnya mls nk becerita sgt tentang kisah sehari2 idup aku pastu blik umah tulih dlm blog. arini aku nk korang berfikir sket.

korang penah terfikir tak kenapa BABI adalah haiwan yang di black list kan / diharamkan kepada umat Islam dr memakannya. kalau mengikut kajian-kajian yang telah saintis2 lakukan semua orang tau yang babi ni dalam badan die ada byk sangat kuman2 yang kalo kita masak dagingnya pon sampai hangit, kuman dalam tu belom tentu lagi mampos. kalo korang rajin search youtube la kan,, kat situ byk video2 yang orang amek sekeping daging babi then rendamkan dengan coca cola dalam beberapa minit,, ulat-ulat akan meronta2 keluar dr liang2 daging tersebut mcm cacing kepanasan.

persoalan nya sekarang,, adekah sebab tersebut babi diharamkan oleh islam dripada dimakan?? yup.. maybe ia salah satu sebab. ade lagi orang cakap,, babi diharamkan kerana die xde leher. so kalo beliau xde leher, camane tukang sembelih nak carik urat semereh.. *betol ke ejaan aku.huhu. ade lagi sebab hidung die la.. kaki pendek la.. sbb die kaler pink la.. semua tu mengarut ok.

tapi sebenarnya,.. sebab paling utama BABI tidak sama sekali dibenarkan oleh umat islam adalah kerana tabiatnya. mengikut pandangan mata kasar memang kita tak dapat nk bezakan apakah tabiat babi ni yang sebetul2nya. sebenarnya, babi ni tabiat buruk die adalah ketika melakukan perhubungan seks. tak kira jantan betina,. die maen sondol je. bisexual gamaknye. berlainan dengan kambing/lembu yang hny melakukan seks dengan berlainan jantina. jadi, daging yang kita makan tu pon rase suci je. sedap je makan tanpa was2.

Betapa jijiknya tabiat babi ni sampai umat islam yang sentuh pon kene samak. sama jugak dengan manusia. Lelaki dijadikan untuk Wanita. sama2 melengkapi. bukan Tuhan suruh kita jadi spesis GAY/ LESBIAN/ BISEXUAL. Tidakkah tabiat itu menyerupai BABI. pasni kalo aku tau orang sekeliling aku ni spesis tu.. nak je aku samak kalo tersentuh dorang. tapi tak baik la pulak kan.? Manusia ni Tuhan dah jadikan sebaik2 umat.so renung2kan dan selamat beramal.

wassalam..

8 ekor semut:

Ida Sazarina said...

babi pengotor!!!
eyeww~~~tak suka!!!huhuhu~~
babi pon ad gay n les eyk??heheh~~

pak dogol said...

meh baca entri pak dogol yang bertajuk "jangan makan babi"..

menyibuk je pak dogol ni kat komen orang lain..

muahaha!

Mrs H said...

nana: ade je, jgn tatau. huhu

pak dogol: suda bace. isk2 teruknye

fya zainal said...

hahahha owh rupanya..hahha bertambah lagi info nih^^

Anonymous said...

hahaha jadik kalau gay atau lesbian agak2nye kena panggil babi lah ek? hahaha

Mrs H said...

fya: hehe

fauzan: rase2??

:-: LilacMessy :-: said...

la.. cian patrix ek.. bub dia pown kale pink gak.. hua3..

good info..

:)

Mrs H said...

haha. patrick tu di kecualikan sb die sgt cuumell.